• Biliyor muydunuz?

    Michael Scofield kaçış planını üzerine dövmeyle yerleştirmiştir. Yapım sırasında dövmeyi Wentworth Miller'ın üzerine yerleştirmek yaklaşık 5 saat sürmüştür.
    -
Arşivler
Takvim
[ # ] Karaktere Saygı…



karakterler altında, yazan Ozz, tarih: 10 Ekim 2007 @ 4:15 am

sara-michael.jpg

Hepimiz son bölüm ile bir şok yaşadık.

“Hadi canım, bunu da yapmazlar” derken, Prison Break yine yapacağını yaptı bize … Yada biz öyle zannediyoruz.

LÜTFEN DİKKAT. BU YAZI 3. SEZONUN 4. BÖLÜMÜ HAKKINDA SPOİLER İÇERMEKTEDİR.

box.jpg

Evet tahmin ettiğiniz gibi sözünü ettiğim konu, kutudan çıkan kafa….
İlk şoku atlatıp biraz sakinleşince bu olay’ın Şirket’in bir oyunu olduğu düşünmeye başladım.

Gerçi Lincoln’ün kafayı ne kadar incelediğini bilmiyoruz ama o kafanın Sara’nın kafası olmama ihtimali çok yüksek (Ya da böyle olmasını istediğim için bu şekilde düşünmeyi tercih ediyorum). Öncelikle biz Şirket’in neler yapabileceğini biliyoruz. Terrence Steadman’ı ortadan kaldırmışlardı. Estetik konusunda uzmanlar. Sara’ya benzeyen birini bile bulup öldürmüş olabilirler. Ellerinde LJ olduğu için, Sara ölse bile Michael bunu yapmak zorunda şeklinde düşünselerdi, Sara’yı ya hiç kaçırmazlar, ya da yedek plan olarak ellerinde tutarlardı. İş daha tamamlanmadan, rehinlerden birini öldürmek çok da akıllıca gelmiyor. Bu kısım dizinin içinde karakterleri düşündüğümüzde değerlendirdiğimiz noktalar.

Dizinin yapımcıları açısından düşünürsek, Sara bir ana karakter olarak diziye başladı. İlerleyen bölümlerde rolü daha da önemli hale getirildi. Biz O’nu “Yenge” diyip bağrımıza bastık. Sonra 3 sezon öncesi hamileliği, doğumu derken diziye dönüp dönmemesi gündeme geldi. Gerçekten diziye dönmeyebilir (ki ben inatla aksini düşünüyorum) ama bence öylesi bir karakterin sonu böyle olmamalı. Daha saygın bir ölüm, daha çok zaman ayrılmış, daha çok emek verilmiş bir bölümle gönderilmeli böyle bir karakter.

box-in.jpg

Bunu düşününce kafanın Sara’ya ait olması, sağ gösterip, sol göstermekten ziyade mantıksız geliyor bana. Hatta bölüm içinde Susan B. İle Lincoln’ün bu konuda O’nun Sara’nın kafası olmadığını konuştuklarını, Şirket’in Sara yerine masum bir insanı öldürdüğünü, Susan B.’nin “O kız” derken bu masum kızı kastettiğini, amacının sadece korkutmak olduğunu, bu sahnelerin bize ileride bir flashback olarak gösterileceğini düşünüyorum. Lincoln’ün merdivenler altında yaşadığı hüzün de, O’nun Sara’nın kafası olduğunu anlık düşünüp yaşadığı yıkılma olabilir. Ayrıca eğer Sara ölseydi, Lincoln bunu Michael’e söylemek zorunda olurdu. Tamam, oğlunu kurtarmak için bunu gizlemiştir diyebilirsiniz ama Michael dışarı çıkıp her şeyi öğrendiğinde abisini asla affetmez. Lincoln bunu bilecek kadar tanıyordur kardeşini ve bunu göze alamaz diye düşünüyorum. Ayrıca Susan B, buluştuklarında Lincoln’e “O kadına neler yapacağım hakkında bir fikrin var mı?” diyor. Yani gelecek zamandan bahsediyor. Tüm bu düşüncelerimi çürüten ise otel odasında Lincoln’ün Sofia ve Sucre’ye söylediği sözler.”O adamlar, Sara’yı öldürdü, LJ de ellerinde” diyor Lincoln ve “Sara” ismi ve “Ölüm” ilk kez burada yanyana geliyor. İşte orası tam bir çıkmaz. Bizim için bırakılan kutu orası ve henüz kapağını açmamızın imkânı yok…

İyi seyirler…


Yorumlar

 

suflorsuflor yorum yapmış. [Ekim 10, 2007, 5:12 am]

birşey eklemek isterimki biz saranın yüzünü dublör olduğu için göremediğimizi düşünüyoruz ama belkide gerçekten ordaki sara değildi yada kim bilir belki sarada şirketin adamı çıkacak :D bak hoşuma gitti buda :D ozamanda baya bi sıyırtır maykıl herhalde kim kimi kullandı gibisinden bi durum çıkar ortaya:D

 

[ # 1 ] sgurgun yorum yapmış. [Ekim 10, 2007, 12:07 pm]

saraya benzer birini bulup oldurmeleri felan olabilir ama kız saraya heç benzemiyor. neysem benzedigini var sayarak konusalım. dedigin gibi işin ciddiyetini gosterip sara yı olmuş gibi gosterip sonrada eger sorun cıkcak olursa sara hala yaşıyor elimizde diyebilirler. neysem bole oldururlerse cok cok komik bi durum olucak bi diziden ana karakter tadında bi oyuncu bu şekilde yollanmaz. prison bunu yapmaz gibime geliyor. isteseler cok daha mantıklı şekilde cıkarabilirlerdi.

 

[ # 2 ] nepjua yorum yapmış. [Ekim 10, 2007, 12:27 pm]

aynen bencede ya cok daha farklı cıkarabilirlerdi. bakalım biz umut etmeye devam edelim inşallah saraya benzeyen birisini öldürüp koymuslardır maykıl’ı cıldırtmak icin. sinirlendirip ordan cabuk cıkması icin :D ne diyelim inşallah sara değildir umut etmekten baska yapacak bisey yok hayırlısı.

 

[ # 3 ] nepjua yorum yapmış. [Ekim 10, 2007, 12:32 pm]

bu arada konu icin tesekkürler güzel olmus ellerinize saglık. (yok yok o sara değil yengemiz ölmedi)

 

Jeanka [ # 4 ] Jeanka yorum yapmış. [Ekim 10, 2007, 1:40 pm]

Ama şunu da unutmamak gerek Prison Break Dizisi diğer dizilerden çok farklı. Herşey heran yapılabilir. Hiç istemesekte gerçek gün gibi karşımızda da olabilir…

 

ebilgin [ # 5 ] ebilgin yorum yapmış. [Ekim 10, 2007, 5:17 pm]

Dizinin konu akışına bakacak olursak kutudaki kafanın Sara’nın kafası olması için mantıksız bir neden yok.

Lincoln’ün Michael’a söylememesi gayet mantıklı. Şu anda Michael’in Whistler’ı hapishaneden çıkartmaya çalışıyor olması motivasyonu Sara’nın ellerinde olmasından geliyor. Bunu Lincoln gayet iyi biliyor. Eğer bunu Michael’a söylecek olursa bu sefer oğlunu da kaybedecek. Michael’in affetmeyeceğini bilse de Lincoln’un bu şekilde davranması mantık açısından doğru. Ölen geri gelmiyor. Eğer Sara’yı Michael’a söylemiş olsaydı bu sefer Michael’in elinde Whistler’ı kurtarmak için motivasyon olmayacak. Ve doğal olarak LJ’nin hayatı da tehlikeye girecek. Söylemiş olsaydı iki kişiyi kaybedecekler, söylemeyerek kaybettikleri kişi bir kişiyle kalacak.

Burada benim merak ettiğim konu Whistler. Whistler’in hapishaneden çıkarılması için kaç kişi öldürüldü. Sara ve mezarcı öldürüldü. İki insanın kolayca öldürülmesi Whister’ın önemini arttırıyor. Whistler’in peşinde kaç kişi var? Ve neden bu kadar önemli?

Sanki konu daha ilerde açılmaya başlayınca Whistler konusunda, askeri konuda açılım olacak gibi geliyor bana. Konuşmayan general’i düşünecek olursak.

 

Ozz [ # 6 ] Ozz yorum yapmış. [Ekim 10, 2007, 6:55 pm]

Evet işin askeri tarafa kayması gibi birşey olabilir. Hatta general sanırım bi ara laboratuar önlüğü giymişti. İş bilim kurguya da kayabilir. Şu Whistler’in taşıdığı adam mesela Şirket için gizli bir silah/bomba gibi bişi yapan başka bir bilim adamı olabilir. Kendime inananmıyorum yaaa :) ilk bölümlerde bu dizi bana tipik bir hapishaneden kaçış gibi gelmişti. Oysa şimdi resmen teori üretiyoruz…:D

 

ebilgin [ # 7 ] ebilgin yorum yapmış. [Ekim 10, 2007, 8:41 pm]

Belki de Whistler’in taşıdığı adam aslında ta kendisi :)

 

Ozz [ # 8 ] Ozz yorum yapmış. [Ekim 10, 2007, 9:26 pm]

ebilgin demiş ki:

Belki de Whistler’in taşıdığı adam aslında ta kendisi :)

Bu çok derin oldu beeee…..:) ama olmaz olmaz burası prison break…

 

[ # 9 ] cemsheet yorum yapmış. [Ekim 10, 2007, 9:28 pm]

ben de her nekadar sara nın ölmemesini istesemde bence o kafa sara ya ait. çünkü gerek sara yı oynayan aktrisin sitesinde gerekse prison break yapımcılarının dediklerinde sara nın diziden çıktığı belirtiliyodu. ona düzgün bi ölüm hazırlamak için oyuncunun en az 1 bölümde konuk olarak oynaması gerekir. yani özetle akadaşlar ne yazıkki michael sara sına kavuşamıcak..:(

 

charon [ # 10 ] charon yorum yapmış. [Ekim 10, 2007, 11:50 pm]

ebilgin sende yorum yazdığına göre konu çok değerli şeref duyduk efendim:)
ozz yazı için teşekkürler müthiş olmuş…

Arkadaşlar birşey unutuldu sanırım terence öldü dendi ölmedi.estetik bile yapılabilir ki benzemiyor bu saraya…kimliği,parmak izi,dişleri bile değişebiliyor…zaten biz saranın ilk bölümlerde olamayacağını biliyorduk çünkü hamileydi yeni doğum yaptı….fotoğrafta bile kilo almış görünüyor,annelik yakışmış…
ayrıca general önlük giymişti ama o araştırma labaratuvarı nedir ne yapar bu adamlar general padman niye konuşabildiği halde konuşamıyor cvpsız çok şey var ölmemiş olması bu durumlar göz önüne alındığında daha mantıklı geliyor…

 

ebilgin [ # 11 ] ebilgin yorum yapmış. [Ekim 11, 2007, 5:30 am]

:).

Kutuda olanın estetik ameliyatla Sara’ya benzetilmiş bir kişinin olduğu ihtimali bana zayıf geliyor. Ameliyatı ne zaman gerçekleştirdiler? Estetik ameliyatlardan sonra taburcu etme süresi uzun olduğunu düşünecek olursak.

Açıkcası firma açısından, daha doğrusu rehin tutanlar açısından Sara’nın çok önemi yok. Sara ve LJ’nin önemi daha çok stratejik olduğu için Sara’nın feda edilmesi bana oldukça mantıklı geliyor. Çünkü LJ hala ellerinde.

Doğrudan iletişim kurdukları kişi Lincoln olduğuna göre LJ yerine Sara’nın öldürülmüş olması da gayet mantıklı. Bunun sonuçlarını gayet net bir şekilde görebiliyoruz. Lincoln, kaçırma teşebbüsü yapacak kadar ileri gitmişti ve rahatlıkla daha fazlasını yapabilecek birisi. Sara’nın kafası yollanınca, kadın kitabı istediğinde bile artık problem çıkartmadan direkt verdi. Verilen emirleride kusursuz olarak uyguluyor. Stratejik olarak Lincoln’u hizaya getirmiş oldular ve istedikleri bu.

Lincoln kaçırma teşebbüsünde bulunduğu için kafayı yolladılar. Rehin tutmanın amaçlarından biri de budur. Sara’nın Michael’in onu sevmesi dışında pek bir önemi olmaması rahatlıkla öldürülebilme sebebi. Sara’nın özel olarak bildiği birşey yok. Rehin tutanların gözünde ellerinde başka bir koz olması açısından Sara çok da önemli biri değil ve dolayısıyla bir estetik operasyonla benzerini yapma ihtiyacı duyacaklarını da sanmıyorum.

Açıkcası komik olur yani sonra derseler ki, Sara aslında yaşıyor. Biz ona benzeyen birinin kafasını yolladık. Michael ile Sara buluşup öpüşüp koklaşırlar. Türk filmi gibi olur.

Şimdi diziyi tekrar seyretmeyeyim de, dikkatinizi çekti mi bilmiyorum. Sanki whistlerin peşinde en az iki grup var. Birinci grup, Whistler’ı canlı olarak ele geçirmek isteyen grup. Diğer bir grup ise Whistler’ın ölmesini isteyen grup. Lecheron aracılığı ile Whistler’ın kellesini getirenin, hapishaneden çıkma bileti alacağı olmasıdır. Bu kısmı yanlış mı anladım? Whistler’in diğer mahkumlardan kaçma sebebi olarak.

Whistler’ı canlı olarak kaçırılmasını isteyen bir grup, hapishane içerisinde öldürülmesini isteyebilir mi?

Yanlışım varsa düzeltin.

 

Ozz [ # 12 ] Ozz yorum yapmış. [Ekim 11, 2007, 9:27 pm]

charon demiş ki:

ebilgin sende yorum yazdığına göre konu çok değerli şeref duyduk efendim:)
ozz yazı için teşekkürler müthiş olmuş…

Rica ederim canım, böyle güzel hazırlanmış bir siteye yazmak benim için bir zevk…

ebilgin, ben Sara’nın o kadar da önemsiz olduğunu zannetmiyorum. O kadına estetik bir operasyon biraz mantıksız haklısın. şöyle özetlenebilir aslında…
1. Kafa gerçekten sara’nın Lincoln’ü durdurmak için kestiler kızı ve sara karakteri bu şekilde diziden çıktı. Bu benim olmasını istemediğim ve ummadığım bi seçenek. Sebepleri de yukarıda yazıyor (Ama Lincoln’ün otel odasında söyledikleri bunu destekler gibi).

2. Kafa sara’ya benzeyen bir kızın, Lincoln’e ilk şok yaşatmak için. Lincoln kafaya bakınca dikkatlice onun sara olmadığını anlar ama bu kişilerin bir insana bunu yapabileceğini anlar ve durmaya karar veri. (Böyle düşünmemde Susan B. nin gelecek zaman kullanmasının etkisi var) bu benim favori seçeneğim.

3. Sara’yı öldürmeleri demek, lincoln’ün oğlunun sağ kalacağına dair bir garantinin de ortadan kalkması demek. Yani işi tamamlarsa da LJ yi öldürebilirler. Çünkü vaatleri Whistlere karşı ikisi idi. Tamam lincoln onları bulmaya çalışmış olabilir ama böyle durumlarda hemen rehin öldürülmez. Yani izlediğim filimlerde en azından :D:D Bu durumda şirket, whistlerin durumunu tehlikeye sokar. Yani Michael zekidir… Ve Sara Michael için çok önemlidir. Üstelik madem sara önemsiz ve şirket bu işte usta. Daha ilk günden saranın kafasını gönderir, lincoln’ün olayın ciddiye almasını sağlayabilirlerdi.

Özetle o kadın ne sara, ne de estetikle benzetilmiş biri. Sadece doğal olarak benzeyen biri. Sadece korkutmak. Şirket’in Masum insanlara da zarar verebileceğini, bundan çekinmeyeceğini göstermek.

Ayrıca ben whistler olayında daha bilmediğimiz çok şey olduğunu düşündükçe, o adama çok da güvenmiyorum. Bu konuda yorum yapmak için bi kaç bölüm daha beklemek gerek. İşin içinde lencero da var ama bunu hissediyorum.

 

charon [ # 13 ] charon yorum yapmış. [Ekim 12, 2007, 1:00 am]

ahhahah ozz çok şekersin “sadece doğal olarak benzeyen kadın” ibaresine bayıldım.
olay bu bence sarah wayne callies henüz yeni doğum yaptı dinlenmesi gerek 1 ay kadar sonra görmeye başlarız…
ebilgin saracığımızıda önemli değil dedin ya veronica ile aynı kefeye koydun alacağın olsun…rehinler öldürülmez etik değil bikere:)
“Whistler’ı canlı olarak kaçırılmasını isteyen bir grup, hapishane içerisinde öldürülmesini isteyebilir mi? ” bu cümle çelişki içeriyor aynı kişiler hem ölmesini isteyip hem yaşamasını isteyen kişiler nasıl olabilirki…
bu adam yat kiralama şirketi,aldığı notlar falan bir işe bulaşmış bize söylemiyor…

 

ggecim [ # 14 ] ggecim yorum yapmış. [Ekim 12, 2007, 1:35 am]

ya arkadaşlar nasıl sara olmaz o kadın? Kadının diziden tamamen ayrıldığı resmi olarak açıklandı. Sara karakteri de böylece çıktı,tabi lincoln’un kardeşine gerçeği söylemeyeceğini de tahmin etmişlerdir….ayrıca bu tür iş yapanlara güvenildiği ya da heriflerin ilkeli olduğu nerde görülmüş…adamlar zaten gangster gibi bişeyler yani!herşeyi illegal yapıyorlar….sadece bu kutu olayı zorakiydi o kadar…

 

[ # 15 ] haywire yorum yapmış. [Ekim 12, 2007, 3:16 pm]

saranın ölmesi çok mantıksız çünkü 3.sezona başlamak için sara’yı bekliyorlardı ve sara şuana kadar kendisi hiç oynamadı 3.sezona başlamak için sarayı beklediklerine göre sara oynayacak ve daha oynamadı.
hem de sara ana başrollerden biri şirket blöf yapıyor

Yorum Yaz

Yorum yazmak için giriş yapmalısınız!..


Üyeler
   Üyelik
Son Yazılar
Anket
4. Sezonda en çok hangi gelişmeye sevindiniz?
Sonuçlar..

Diğer Anketler..